Konkurrence kørsel - Arkiv 2023

Indbydelse til julestævne d. 29 December 2023 - AFLYST

Julestævnet afholdes ved Horsens Sportsrideklub, Thorsgårdsvej 40, 8700 Horsens.

Som sædvanligt er det et stævne, hvor det gælder om at have det sjovt! Vinderen af stævnet er den, som har den midterste placering.

Der køres om følgende placeringer:

  • Vinder: Miderste palcering

  • Side placeringer til midten

  • Hurtigst Kusk

  • Hurtigst Groom

  • Bedst udklædte (Bedømmes af eqvipagerne)

Starttider mm. samt åbningstid af banen - som er særligt aktuelt for kuske, der ikke tidligere har startet julestævne -udsendes efter, at tilmelding er afsluttet.

Den lille hal må bruges til opvarmning, men max 4 ekvipager på en gang.

Der køres efter reglerne fra 2019 (luk op og se pdf.filen nedenfor).

 

Klasser

Alle kører i én stor klasse, husk det gælder om at have det sjovt.

 

Deltagere

Kuske skal være medlem af en køreforening under DKF.

Hvis groom'en ikke er medlem, bliver de det vel en gang, når de opdager at de slet ikke kan undvære køresporten…

Alderskrav: Kusk og groom skal tilsammen være minimum 32 år.

 

Grooms

Grooms må stå op bag på vognen. Grooms på 1-sp mini må stå på banen, og skal placeres ved juletræet. 

Der skal til alle tider være to på vognen: en kusk og en groom. Træder den ene på jorden med begge ben under konkurrencen, tildeles der 10 strafpoint pr gang. (Gælder ikke 1-sp Mini, skal groom være tæt på hele tiden!)

Grooms er forfremmet til kuske om eftermiddagen, og må derfor ikke længere stå bag på vognen. Sker dette alligevel, tillægges den tid, som det tager for én fra ekvipagen at gå/løbe forhindring 1 fra A til E.

 

Påklædning

Julepåklædning/anden udklædning skal bæres under hele konkurrencen.

Sikkerhedshjelm samt sikkerhedsvest skal bæres.

Vi laver en afstemning blandt kuskene om årets bedste udklædning, så det bliver så retfærdigt som muligt. Husk, at det giver ekstra point for udklædningen. 

Der køres efter retten til at bære ”De gyldne nissehuer” til næste års julestævne. (Hvis i vandt i 2022, så husk at tage de gyldne nissehuer med eller aflevere til en som kommer)

 

Arrangørerne fralægger sig et hvert ansvar for skade på personer, materiel og heste!

Deltagelse koster 200 kroner pr. ekvipage.

Tilmelding senest 18. december 2023 til: staevne.oeks@gmail.com

Ved tilmelding skal der oplyses: Kuske og groom navn, forening, spand og hvis man skal dele noget med nogen. Dertil grundet de nye krav med hestehold skal der oplyses ID og CHR nummer på hver hest, ved tilmelding også.

OBS tilmeldingen er ikke gyldig, før betalingen er modtaget.

Deltagergebyr overføres til konto: 6128 9041258628 eller på mobil pay: 41 67 15, sammen med tilmelding. OBS det er meget vigtig der står kuske navn og dato på stævnet, ved betaling.

Mvh.

Stævneudvalget

19-10-2023 KFJ

Resultater fra TopCup og DressurCup finale, Klubstævne og Individuelle Disipliner

TAK for et dejligt stævne.
Tusind tak til hjæpere og dommer for at komme og hjælpe.
Stort tak skal lyde til vores sponsorer: Møldrup Ride og Køreudstyr

Alle resultaterne kan ses her i understående filer

07.10.2023 KFJ

Startliste og Oversigtskort til d. 7 Oktober. OBS NY STARTLISTE

Startlisten og ovesigtskort er at finde i de 2 understående filer. 

I løbet af ugen kommer toppebanen, maratonruten og forhindringerneogså.
Har jeg lavet et fejl på startlisten, så skriv det endelig, så jeg kan få det rettet inden dagen.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at hundeklubben også vil være på dyreskuepladsen på stævnedagen. Så hold venligst afstand til dem, så vi alle kan være der. Der plejer ikke at være nogle problemer der. De holder til I hjørnet at pladsen ud mod vejen, og vil med stor sandsynlighed benytte græsområdet enten over mod toppebanen eller op mod sekrætariet. 

Finn er der desværre ikke på dagen, så hvis der er noget på selve dagen og i ikke lige kan finde mig, så ring endelig til mig på 61 75 71 41. Mia, Lea og Annette Roed vil med stor sandsynlighed også kunne hjælpe med langt det meste.

Husk at komme ind forbi mig når i ankommer, og få udleveret jeres papir. Hvis jeg ikke lige er der (Skal lige være groom for Hanne Pedersen), så tager i bare papirene som ligger til jer.
Hvis i ikke har tydeligt nr. på jeres vogn (om formiddagen) så skal i have en gul nummervest på. Til maraton skal alle have en nummervest på.

Toppebanen er man velkommen til at gå hele dagen, hvis der er plads mellem de startende! Er i klar før jeres starttid til toppe og i er den næste som skal kører, må i gerne forhører om banen er klar til jer og i må starte. Husk alle skal kører 2 runder på banen, og begge runder tæller. De 2 runder køres umiddelbart efter hinanden, selvfølgelig med en lille puste pause, hvis dette er nødvendigt (banen skal måske også lige gøres klar igen). 

HUSK der er præmie overrækkelse kl. 12:30 for toppe og dressur, samt for Finalen af DressurCup og TopCup, samt er der Maraton Briefing der. De fleste information omkring Maraton vil være på det udleveret papir, så det er mere en kort opsummering, samt hvis i har nogle spørgsmål. 
Præmie overrækkelse for Maraton og Samlet klubstævne vil være udmiddelbart efter i alle er kommet i mål og har fået spændt fra, forvent ca. 30 min fra sidste er i mål. Men kom hen og købe kaffe og kage mens i venter, på jeg har fået regnet færdig.
Præmie overrækkelserne vil foregå uden foran sekrætariatet, med mindre det regner så finder vi et sted der er overdækket.

OBS vi har desværre ingen varme indendørs steder at opholde os, så husk tøj efter vejret og evt. skiftetøj.

30-09-2023 Kersti

 

OPDATERET Startliste, toppebane, maratonrute og forhindringer, kan nu findes i understående filer.

Jeg sender ikke flere startlister ud inden dagen, med mindre der sker store ændringer. 

Toppebanen er åben fra morgenstunden, og ikke 7:45. Toppedommer, Mia Hesselkjær kommer forbi Fredag og godkender den i stedet.

Dressurdommer er: Annette Kristiansen 

HUSK på dagen at komme ind og hent jeres ting i sekrætariatet, her vil der være den nyeste startliste, toppebanen, maratonrute, forhindringer, grønne kort, og gul vest til jer alle.

04-10-2023 Kersti
 

OPDATERET Startliste

06-10-2023 Kersti

 

Finale i TopCup og DressurCup Vest, samt Klubstævne og Individuelle discipliner d. 7 Oktober

Den 7. Oktober afholdes der både finalen i TopCup og DressurCup, samt klubstævne og individuelle disipliner.

Det hele forgår på Horsens dyreskue plads, Hattingvej 6 8700 Horsens
Tilmelding er åbent, og sidste tilmeldings dag er d. 27/9 
Se alt information omkring stævnet i nedestående fil.


Hvis der er nogle som kunne tænke sig at være hjælper på dagen, må i meget gerne tage fat i Finn Sandkvist.

14-08-2023 KFJ

OBS ændret i mulighederne for sammensætningen af dagen 

15-08-2023 KFJ

OBS OBS Tilføjret ekstra muligheder for sammensætning af dagen, tjek den nye fil, herunder!

13-09-2023 KFJ

Sjov med hest d. 27 Maj AFLYST

Stævnet er som navnet siger en hyggelig dag. Stævnet henvender sig til alle, som har lyst til at øve sig på kreative og sjove måder, hvor ekvipagen måske ikke opdager hvad opgaven enlig træner jer i. Dagen kan henvender sig til alle, det gælder både nye og øvede, og uanset om i normalt kører tur, traditionel, konkurrence, pløjning eller tømmerkørsel.

Stævnet består af en rute med opgaver.

Vi starter dagen med kaffe og morgenbrød, hvor i får en briefing om dagen.
Vi forventer at starten går ved 10-11 tiden.Vi slutter dagen med fælles spisning af middagsmaden, sammen med præmieoverrækkelsen. 
En ekvipage består af en kusk og en groom. Ved mini hvor groom ikke er på vognen, skal groomen cykle med hele vejen rundt.

Det koster 75 kr. at deltage og dette er inkl. kaffe og morgenbrød.

Betaling til Reg. Nr.: 6128 Konto nr.: 9041258628 eller på Mobilpay 416715, husk at skrive kusk navn og stævnets navn eller dato.

Stævnet afholdes hos Høper Driving, Hedemarksvej 19, 8300 Odder

Tilmelding til staevne.oeks@gmail.com senest Fredag d. 19 Maj

Med følgende informationer:

  • Kusk navn

  • Groom navn

  • Vognbredde

  • Heste størrelse (Hest, Pony I II III)

 

Hvis der er nogle som sidder derude og godt kunne tænke sig at hjælpe på dagen, så kontakt Finn Sandkvist på 61 36 66 79.

Stævneudvalget i ØKS

02-05-2023 KFJ

Resultat fra TØS

Resultatet fra stævnet kan findes i understående fil
Jeg (Kersti) vil gerne sige tusind tak til alle som meldte ind de gerne vil give en hånd med i sekrætatiatet. Og et stort tak til Lea og Mia for at klare det.
Tak til alle hjælper og dommer, for at sikre vi endnu engang kunne afholde et stævne
Tak til alle jer deltager som havde lyst til at komme og deltage.

04-02-2023 KFJ

TØS Startliste d. 28 Januar

I kan finde opdateret startlisten herunder, samt baneskitsen til i morgen

24.01.2023 KFJ

Opdateret 27.02.23 KFJ

TØS Lørdag d. 28/1 2023

ØKS inviter til stævne i TØS-turneringen.

Der kører efter propositionerne til TØS-turneringen. Se dem på TØS turneringens hjemmeside.

Tilmelding af ekvipager til start skal ske på mail, følgende skal være oplyst:

  • Kuskens navn
  • Hesten(e)s navn
  • Spand type + pony eller hest
  • Køreselskab
  • Dressurklasse, (se 2.A i propsitionerne)
  • Klasse (se 5.1 i propositionerne)
  • Vognbredde
  • Deling af vogn eller groom
  • Ved 2 ekvipager, hvilken som er udenfor konkurrence. 

til: staevne.oeks@gmail.com

Ved tilmelding indbetales startgebyret på 200 kr til konto: 6128 9041258628 eller på mobil pay: 41 67 15, uanset betalingsmetode bedes du skive TØS + ”Kusk navn”

Tilmeldingen er ikke gældende før der er betalt.

Tilmelding skal ske inden d. 21 Januar 2023

Stævnet afholdes på Horsens Sportsrideklub, Thorsgårdsvej 40, 8700 Horsens

21-12-2022 KFJ 

Klik her for at få dit eget GoMINIsite